Komunikační dovednosti
V podnikání jsou důležití naši klienti, protože to jsou lidé, kteří u nás využívají služeb či kupují naše zboží. Díky tomu samozřejmě máme jisté příjmy, a proto je výhodné správně s lidmi komunikovat. Když máme třeba kamennou prodejnu, tak prodavači mají dost velký vliv na to, jak se jí bude dařit. Je zapotřebí, abychom se lidem věnovali a ve výběru jim poradili. Není však dobré na sílu je přesvědčovat, protože to může mít ve výsledku negativní efekt.
Ovšem příjemné vystupování a péče o klienty je rozhodně dobrá cesta. I když nemáme zrovna dobrou náladu, tak by se neměla promítnout v našem projevu. Je důležité mluvit srozumitelně, odpovídat věcně, mít přehled o dané záležitosti a případné informace které neznáme umět zjistit. Samozřejmě kombinace probíhá i v psané podobě třeba přes internetovou poštu. Zde je potřeba dávat si pozor na formální vyjadřování a vyvarovat se pravopisným chybám, které nebudí dobrý dojem.
Telefonování
Je výhodné dát lidem více možností, jak se s námi spojit. Kromě osobního setkání je výhodný email, protože ten nám můžou poslat kdykoliv budou chtít a klidně k němu připojit nějaký ten soubor. Dále je výhodný telefonní kontakt, protože takto s námi můžou lidé snadno mluvit na dálku. Když něco chceme vyřídit hned, tak je to rychlá záležitost, protože nemusíme nikam cestovat. Aby se k nám někdo mohl dovolat, tak si musí opsat do telefonu naše číslo.
Dost záleží na tom, jaký má tvar, protože když je to nějaká kombinace, postupka či něco jiného dobře zapamatovatelného, tak je to mnohem snazší. Ještě větší výhodu to má, když máme třeba reklamu v rádiu, protože posluchač si z ní číslo zapamatuje, dá do mobilu a může nás kontaktovat. Prodejce má čísla seřazena do kategorií. Příkladem jsou Zlatá čísla s předvolbou 60x VIPcisla, kde se nám zobrazit pouze tento druh. Díky tomu je hledání toho pravého snazší.