Vysoká efektivita, moderní přístup a vysoké zisky. Tohle všechno se týká online marketingu. Díky tomu, že je většina z nás každý den na internetu, přesouvá se tam pochopitelně také podstatná část reklamy. Najdete tam téměř všechny firmy, produkty i služby. Napadlo vás ale někdy, že za tím obrovským množstvím obsahu musí také někdo stát?
Jednoduchá definice
Velmi snadno řečeno, jedná se o marketingový mix činností, které jsou prováděny v online prostředí. A stejně jako u běžné propagace je hlavním cílem zvýšení prodeje produktů a služeb dané firmy. Odborníci aktivně pracují s konverzemi, reportingem a rozšiřováním brandu. Součástí je ale také využití kreativity či psychologie obchodu.
Mnoho nástrojů na výběr
Variant je mnoho. Některé z nich jsou ve formě připravených nástrojů jako je Sklik, Google Ads apod. Stejně tak ale lze využít také činností jako e-mailing, SEO, PPC, sociální sítě, linkbuilding a mnoho dalších. Záleží pouze na tom, zda propagujete web, blog či e-shop.
Na koho se obrátit?
Zlatým pravidlem je, že pokud nejste ochotni se o propagaci pravidelně vzdělávat, nemáte na to dostatek času a schopností, nedělejte ho sami! Raději požádejte o pomoc odborníka, který se tomu bude naplno věnovat a skutečně ví, o čem mluví. Vyhledat můžete jednotlivce, který se bude správou webu i sociálních sítí zabývat, anebo najmout přímo agenturu. Ta také vše pokryje.
Neuvěřitelně vysoké platy
Než se podíváme na to, kolik berou odborníci v e-commerce, musíme si ujasnit jednu věc. Většina z nich nepracuje pouze pro jednu společnost. Jejich mzda se většinou skládá od několika zaměstnavatelů. Navíc věřte, že se jedná skutečně o hodně práce, která zabere spoustu hodin každý den. A mnoho z nich pracuje i během víkendů a svátků.
Mzda marketingového specialisty se pohybuje kolem 40 tisíc korun za měsíc. PPC specialista má krásných 35 tisíc korun. SEO specialisté si mohou přijít i na 30 tisíc korun. Nejlépe jsou na tom ale vývojáři (UX), kteří se pyšní průměrným platem 55 tisíc měsíčně. Tato čísla samozřejmě neplatí pro každého. Hodně záleží na tom, kolik mají zaměstnavatelů, na velikosti firmy i délce praxe.